środa, 21 listopada 2007

Życzenia andrzejkowe

Wróżby wróżbami, warto jednak pomóc losowi także przy okazji andrzejek, wysyłając bliskiej osobie ciepłe życzenia. Poniżej kilka propozycji, które można przesłać swojej sympatii. Można je także potraktować jako insprację do własnych, bardziej osobistych wyznań:

  • Niezliczona jest ilość wróżb. Co mi przyniosą, nie wiem. Nadzieję jedną tylko mam - że ujrzę w którejś Ciebie.
  • Łupinka Jabłka za mnie spada. Oglądam się, literka A... Andrzeja wróżba przepowiada? Czy też Adama los mi da?
  • W listopadową, ciemną noc, swój los wywróżę sobie, a św. Andrzeja poproszę o moc, by powiedziały mi o Tobie.
  • Na A jest imion wiele w świecie, lecz dla mnie Andrzej urok ma. Pomóżcie wróżby, wy możecie, niechże Andrzeja los mi da.
  • [ http://andrzejki.blogspot.com ]
  • Andrzeju, Andrzeju, dziewcząt dobrodzieju, wolę swoją okaż, najmilszego dziś nam pokaż.
  • W wigilię św. Andrzeja, spełniona niech będzie Twoja nadzieja. Niechby Ci się sprawdziło, to, co kiedyś wymarzyło.
  • Nie czekaj wróżby od akacji, akacja nigdy nie ma racji. Choćbyś połamał cały krzak przecież nie spełni się i tak.
  • W tę jedną, jedyną noc wróżby i przepowiednie sprawdzają się do joty... Więc lejcie wosk starannie, by nie wywróżyć sieroty.

Brak komentarzy:

Pogoda na Andrzeja

Poniżej prezentujemy zbiór najpopularniejszych ludowych porzekadeł i przepowiedni pogodowych związanych z datą 30.XI. Gdy się święty Andrz...